Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Jasper Lampert - WaarBenJij.nu Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Jasper Lampert - WaarBenJij.nu

Abu Dhabi

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

19 September 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Na een prima vlucht met Air Berlin zetten we om 05.30 voet op Emeritaans grondgebied. Door het (bijna) failliete Malaysian Airlines zijn de vluchten veranderd en verblijven we een dag langer in Abu Dhabi, heel vervelend...
De eerste stappen buiten het van airco voorziene vliegveld zijn wennen, 31 graden (om 6.00) met een warme wind. Het zweet breekt je letterlijk uit als je niks staat te doen. Onderweg naar het vliegveld komen we, naast een heleboel dure (witte) auto's, een hoop afgeragde busjes tegen volgepropt met Pakistanen die gaan werken in de stad.
Inchecken bij het hotel kan om 11 uur dus dumpen we de koffers in de lobby en verkennen we de stad. Af en toe een verkoeling in een overdekte mall of souk (markt) is nodig. Overal in de stad zijn werklui aan straten en gebouwen bezig om ze steeds beter, hoger en mooier te maken in vaak treurige werkomstandigheden.
Eenmaal ingecheckt begeven we ons naar de 15e etage waar onze kamer slaapt. Een luxe en ruime suite met mooi uitzicht, wat wil je nog meer voor een nachtje...
Rond de middag is het 40 graden en is het buiten niet uit te houden, zeker niet als je wegloopt van de hoogbouw en de zon op je kop schijnt. Na wat weinig slaap in het vliegtuig houden we siësta in het hotel.
's Avonds naar het grootste winkelcentrum: Marina Mall. We worden door de plaatselijke bevolking, vaak gekleed in een laken, geregeld raar aangekeken. Het is in de Emiraten blijkbaar ongepast en aanstootgevend om in korte broek rond te lopen. Hier hebben wij natuurlijk maling aan met een buitentemperatuur van een berg. Veel toeristen lopen er overigens zoals ons bij. We raken het gewend dat de Abu Dhabinezen ons even van top tot teen bekijken. In de Mall heerlijk gegeten met uitzicht op een schaatsbaan... Ja, dat zijn de Emiraten.

Dag 2 in de woestijn willen we naar Emirates palace, daar aangekomen worden we geweigerd omdat we korte broeken dragen. Dan maar naar de Etihad towers, vier enorm hoge torens waarvan één hotel met winkelcentrum dat toegankelijk is voor ons. We kijken onze ogen uit naar alle rijkdom en luxe die dit 'hotel/winkelcentrum' kent. Een cola in een luxe bar met geweldig uitzicht kost meer als een taxiritje van de ene naar de andere kant van de stad. De parkeergarage van dit hotel staat vol met luxe- en sportauto's, 3 kinderen in een snoepwinkel. Aan het eind van de middag bezoeken we Herritage Village, een dorpje wat uitbeeldt hoe men vroeger leefde in Abu. Op de foto met een kameel en snel weer een taxi in, alsof je na een avondje keihard werken de koelcel in stapt.
Abu Dhabi, een mooie ervaring en prima verblijf voor 2 dagen maar we zijn blij hier weer te vertrekken. Met 1001 indrukken het vliegtuig in naar Denpasar, even overstappen op Kuala Lumpur en dan op naar Bali. Als we daar aankomen staat ons gelijk een feest te wachten met alle Nederlandse studenten van YPI, daar kijken we enorm naar uit. Laat dat bintang maar komen!

• 19 September 2014 - 22:34

Madelein:

Wat een geweldig eerste reisverslag, goede reis verder en fijn feestje!

• 19 September 2014 - 22:40

Seline:

Leuk verhaal broer(tje)! Inmiddels kan ik je eigenlijk wel broer noemen, want wat een avontuur gaan jullie tegemoet. Iets om trots op te zijn en dat ben ik ook! Een goede reis weer voor vannacht, pas goed op jezelf en elkaar en vooral: genieten! XX

• 19 September 2014 - 23:34

Rianne Van Eenennaam:

Leuk begin van jullie avontuur. Goede reis verder!

• 19 September 2014 - 23:46

Ellen:

Ha Japie
    Erg leuk verslag de bijbehorende foto's heb ik tijdens de repetitie bij je moeder op haar mobiel gezien. Zo fijn dat ze ook een "vrieftelefoon" heeft. Goeie reis verder en veel plezier op de welkomst party.
    Groetjes

• 20 September 2014 - 22:57

Anne:

Leuk om te lezen. Ik ga het volgen!

• 21 September 2014 - 12:26

Toepoejoejoe!

• 21 September 2014 - 17:46

Nel:

Hallo Jasper,
    Leuk verslag, succes op jou stage en veel plezier met je vrienden!

Tags: abudhabi